Sopimusehdot

VALLILA-verkkokaupan sopimusehdot

  1. Yleistä

Tervetuloa VALLILA-verkkokauppaan!

Näitä Vallila Collectionin verkkokaupan (”Verkkokauppa”) sopimusehtoja (jäljempänä ”Ehdot”) sovelletaan verkkosivujen www.vallila.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Oy Vallila Collection Ab:n (”Vallila”) ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä.

Näiden Ehtojen lisäksi Verkkokauppaan sovelletaan Vallilan yleisiä verkkopalvelun käyttöehtoja.

  1. Palveluntarjoaja, asioinnin kieli ja asiakastuki

Oy Vallila Collection Ab
Nilsiänkatu 15, 00510 Helsinki
Fax: 020 776 7702
s-posti: asiakaspalvelu(at)vallila.fi

Verkkokaupassa asiointi ja asiakaspalvelu tapahtuvat suomen ja englannin kielellä.

  1. Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan Verkkokaupassa ja rekisteröityessään Verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Vallilalle.

Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Jos Asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, Asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä Verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia Verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityessään asiakas valitsee itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Vallilaan, jos Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Vallilalla on oikeus jäädyttää tai sulkea Asiakkaan tunnukset.

  1. Tuotteiden tilaaminen

Tuote tilataan valitsemalla Verkkokaupan valikoimasta tuote ja kappalemäärä. Asiakkaan valitsemat tuotteet lisätään Asiakkaan ostoskoriin, missä tuotteiden tilausmääriä voi vielä muuttaa ja mistä tuotteita voi poistaa ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Verkkokaupan tekniset järjestelmät tarkistavat ostoskoriin valittujen tuotteiden saatavuuden automaattisesti aina, kun Asiakas käy ostoskori -sivulla. On mahdollista, että ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu vielä ennen maksutapahtumaa.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa verkkokaupassa (katso kuitenkin kohta ”Peruuttamisoikeus”). Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

Vallila lähettää Asiakkaalle sopimusvahvistuksen Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen ja, jos Asiakas on rekisteröitynyt Verkkokaupan käyttäjäksi, Asiakkaan asiakastilin postilaatikkoon. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että sopimusvahvistus vastaa sisällöltään Asiakkaan tilausta.

Vallilalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Tilaus sitoo Vallilaa, kun Vallila on toimittanut Asiakkaalle sopimusvahvistuksen (katso tarkemmin kohta ”Vahvistus tehdystä sopimuksesta”).

  1. Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella.

Hinnat sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä välittömästi tilauksen yhteydessä että tilauksesta asiakkaalle lähetettävässä vahvistuksessa. Toimituskulut määräytyvät toimituksen mm. painon, tilavuuden tai koon mukaisesti.

  1. Maksutavat

Asiakas voi maksaa tilauksen seuraavilla maksuvälineillä:

− Lasku
− Verkkopankkimaksu
− Luottokortit
− Mobiilimaksu


Lasku

Vallilan verkkokaupan laskujen maksut kulkeutuvat Klarna-laskun tai -osamaksun kautta. Lue lisää Klarnasta täältä.

Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi Asiakkaan tilaus lähtee Verkkokaupasta Vallilan käsittely- ja toimitusvaiheeseen.

Verkkopankkimaksu

Ostokset on mahdollista maksaa välittömästi verkkopankissa. Verkkomaksu on mahdollista suorittaa kaikkiin kotimaisiin pankkeihin. Maksun saajana tiliotteella näykyy Checkout Finland Oy.

Luottokortit

Myös luottokorteilla maksaminen onnistuu verkkokaupassa. Valitsemalla luottokortin maksutavaksi, Asiakas ohjataan turvalliseen luottokorttimaksuun. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

  1. Tuotteiden saatavuus

Vallila pyrkii siihen, että saatavilla olevista tuotteista olisi Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta tai riittävyyttä. Tiettyjä tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä tai tuote saattaa muutoin olla tilapäisesti loppuunmyyty.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti tai pysyvästi järjestelmän Asiakkaalle ilmoittamasta saldomäärästä huolimatta, Vallila ilmoittaa tästä Asiakkaalle viivytyksettä Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla tai tuotetta saataisiin vasta yli kuukauden kuluttua tilaushetkestä, Vallila sitoutuu hyvittämään Asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. Vallilan asiakaspalvelu ottaa tällaisessa tilanteessa Asiakkaaseen yhteyttä, ja Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus pitää kauppa voimassa ja hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaavan tuotteen toimittaminen.

  1. Vahvistus tehdystä sopimuksesta

Kun Vallila on tarkistanut ja hyväksynyt tilauksen, lähettää Vallila Asiakkaalle vahvistuksen tehdystä sopimuksesta tämän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.V ahvistus sisältää tilauksen keskeiset tiedot.

  1. Tuotteiden toimitus

Vallila toimittaa tuotteita Manner-Suomessa oleviin toimitusosoitteisiin.

Tilatut tuotteet toimitetaan Asiakkaan valitsemalla toimitustavalla Matkahuollon tai Postin välityksellä.

Jos tilaukseen sisältyy tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, Vallilalla on oikeus toimittaa tuotteet Asiakkaalle myös erikseen. Tällöin Asiakkaalta veloitetaan toimituskulut vain yhdestä toimituksesta.

Tuotteiden toimitusaika riippuu tuotteen saatavuudesta ja toimituksen määränpäästä. Vallilan pyrkimyksenä on toimittaa tilatut tuotteet mahdollisimman pian ja viimeistään 30 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä.

Tuotteen noutamatta jättäminen toimituspaikasta silloin, kun Asiakas ei ole tehnyt nimenomaista peruuttamisilmoitusta, katsotaan tuotteen peruuttamiseksi.

Jos Asiakas ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa toimituspaikasta, jonka seurauksena tuote palautuu Vallilalle, eikä nimenomaisesti ilmoita tuotteen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa toimitusilmoituksen saatuaan, Asiakkaan katsotaan peruuttaneen tuotteen. Tällöin Vallila on oikeutettu perimään Asiakkaalta 15,00 euron suuruisen käsittelymaksun. Vallila on oikeutettu kuittaamaan edellä mainitut kustannukset Asiakkaalle hyvitettävistä, Asiakkaalta saaduista maksusuorituksista ennen maksusuoritusten palauttamista Asiakkaalle. Asiakas ymmärtää, että kankaat ovat mittaan leikattuja mittatilaustuotteita eikä niillä ole vaihto- tai palautusoikeutta. Kankaan noutamatta jättämistä ei katsota peruuttamiseksi.

  1. Toimituksen viivästyminen

Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, Vallila pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä Asiakkaalle käyttäen Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja ja antamaan Asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta.

Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Vallila ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos toimitus viivästyy tai tilausta ei voida lainkaan toimittaa Asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot, Asiakas ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta tai Asiakas ei ole paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta).

  1. Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu

Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.

Vallila pyrkii esittämään Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet tarkasti, värit ja koostumus mukaan lukien. Asiakas ymmärtää, että tuotteen väri riippuu käytettävän laitteen näytöstä, eikä Vallila voi taata, että Asiakkaan laite näyttää kyseiset värit tarkasti ja totuudenmukaisesti. Vallila ei takaa identtistä kuviokohdistusta tuotteissaan. Asiakkaan ostaessa kaksi pakkausta tai enemmän, kaikkien verhojen kuviokohdistusta ei voida taata. Vallilan koristetyynyt ovat uniikkeja. Tyynynpäällisten kuvio voi vaihdella riippuen siitä, mistä kohtaa kangasta tyynynpäällinen on leikattu.

Jos asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan virheellinen, asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa ilmoittaa virheestä Vallilan asiakaspalveluun (s-posti: asiakaspalvelu(at)vallila.fi).

Mikäli toimituksessa tai tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Vallilalla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. Vallila vastaa tuotteen virheestä voimassaolevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti.

  1. Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupasta ostamansa tuote 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Vallilalle nimenomaisesti, esimerkiksi täyttämällä sähköinen peruuttamislomake Verkkokaupassa tai lähettämällä osoitteeseen asiakaspalvelu(at)vallila.fi peruutusilmoitus.

Asiakkaan tulee tehdä peruuttamisilmoitus viimeistään edellä mainitun 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos Asiakas ei ole lähettänyt peruuttamisilmoitusta sähköisesti Verkkokaupan kautta, Asiakkaan tulee tulostaa peruuttamislomake Verkkokaupasta ja liittää täytetty peruuttamislomake palautettavaan pakettiin. Tuotteiden palautusosoite on Vanha Tuusulantie 198, 04360 Tuusula.

Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote Vallilalle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestä alkuperäisessä pakkauksessaan.

Vallila hyvittää Asiakkaalle peruutettujen tuotteiden arvon sekä peruutettujen tuotteiden toimituskustannukset (pois lukien lisäkustannukset, jotka johtuvat siitä, että Asiakas on valinnut Vallilan edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan) sitä maksutapaa käyttäen, jolla Asiakas on maksanut tuotteen, mikäli Asiakas ei nimenomaisesti hyväksy palautuksen suorittamista muulla maksutavalla.

Vallila suorittaa vastaanottamiensa maksusuoritusten palautuksen viivytyksettä ja kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakkaan peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Vallilalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Vallila on saanut tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Asiakkaalle ei aiheudu kustannuksia maksusuoritusten palauttamisesta.

Mikäli Asiakas peruuttaa tuotteen, Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta Asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

Osta 2, Maksa 1 -kampanjassa asiakkaan palauttaessa tuotteen alennus peruuntuu. 

Kun Asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty tai pakkaus on avattu siten, että tuotetta ei voida enää myydä edelleen, on Vallilalla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Asiakas ymmärtää, että kankaat ovat määrämittaan leikattuja mittatilaustuotteita eikä niillä ole kuluttajasuojalain mukaista vaihto- tai palautusoikeutta. Kankaisilla kasvomaskeilla ei myöskään ole vaihto- tai palautusoikeutta hygieniasyistä.

  1. Ylivoimainen este

Vallila ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Vallilan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa Vallila pyrkii kuitenkin palvelemaan Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

  1. Henkilötietojen käsittely ja evästeet

Vallila käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Vallilan tietosuojaselosteesta. 

Lisäksi verkkokaupassa hyödynnetään evästeitä, joiden käyttöä on kuvattu tarkemmin Vallilan Verkkopalvelun käyttöehdoissa.

  1. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.

Mikäli osapuolten välille syntyy tästä sopimuksesta tai sen soveltamisesta erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.